به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

بهانه ای برای گفتگو با پشت دوربینی ها !

بهانه ای برای گفتگو با پشت دوربینی ها !

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، روز ۲۷ اردیبهشت، تداعی کننده اهمیت و نقش روزافزون این بخش از دانش بشری است که با به خدمت گرفتن انواع هنرها، به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده و امروزه تصور فعالیت هیچ نهاد و سازمانی بدون فعالیت های این بخش، اعم از ارزیابی قدرت و ضعف سازمان ها تا شکل دهی افکار عمومی و برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی، بیش از پیش دور از ذهن می نماید.

روز روابط عمومی بهانه‌ای شد تا با چند نفر از دوستان متولی این حوزه در استان ها گفت و گوی صمیمی داشته باشیم. دوستانی که دوران دانش آموزی خود را در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گذرانده اند و اکنون چندسالی است که به عنوان مدیر روابط عمومی این تشکل امین و متدین در استان ها مجاهدانه کوشش می کنند.

 

محمد فیضی؛ از سال 1390 در استان کرمانشاه
علی جندقی؛ از سال 1391 در استان گلستان
احسان نوزاد؛ از سال 1393 در استان آذربایجان غربی
محمد صالح تشکری؛ از سال 1396 در استان همدان
سعید پورزکی؛ از سال 1396 در استان آذربایجان شرقی
سید عباس حسینی مقدم؛ از سال 1396 در استان بوشهر و سینا صدیقی؛ از سال 1397در استان مرکزی در حوزه روابط عمومی مشغول به فعالیت هستند.

گوشی تلفن را برداشتم و شروع به تماس گرفتم. پس از سلام و احوال پرسی و تبریک این روز، چندسوالی را از آنها پرسیدم.

از شما دعوت می کنم تا این گفتگوی صمیمانه را بخوانید.

 

* معمولاً اوایل هر کار شرایط سخته، آیا در اول کار سختی هم داشتید؟

- فیضی: چون در زمان سربازی در اتحادیه بودم، از قبل تا حدودی با حوزه روابط عمومی آشنایی داشتم و بعد با کمک دوستان اتحادیه و تلاش خودم تونستم کار روابط عمومی رو شروع کنم. چون کارم رو دوست داشتم، احساس سختی نمی کردم.

 

- جندقی: بله؛ طبیعتاً در اوایل شروع، تا کلیات کار به دست بیاد و کمی روی ریل بیفتی زمان می بره. راهش اینه که از تجربیات همکاران و دوستان دیگه استفاده بشه تا بتونیم تشکل قوی داشته باشیم.

 

- نوزاد: شروع هرکاری سخت ترین قسمت اون کار هست، مخصوصاً که من هم رشته تحصیلیم هیچ ارتباطی با سمتی که در اتحادیه تحویل گرفته بودم نداشت. فرض کنید از منفجر کردن فلز سزیم توی آب آدم برسه به نگارش خبر. همونطور که میدونید چارت تشکیلاتی اتحادیه طوری هست که مسئول دفتر و مدیر روابط عمومی در یک سمت تجمیع شدند. برای من قسمت مسئولیت دفتر بسیار سخت تر بود در شروع کار، با اصطلاحاتی روبرو شدم که قبلاً نشنیده بودم؛ اما خُب من همیشه عاشق یاد گرفتن بودم، این مانع هم برای من خیلی کوتاه بود و در مدت خیلی کم همه چیز رو یاد گرفتم و کم کم راه افتادم. البته که محیط انجمن خیلی مؤثر بود توی این مسیر، ما یاد گرفته بودیم برای یه انجمنی هیچ کاری سخت نیست. یادم میاد اون اوایل فقط خبر میخوندم، مینوشتم، به این و اون نشون میدادم، غلط گیری میکردم، جزوه و کتاب مطالعه میکردم تا بتونم بهترین خبرها رو بنویسم و همچنین دوست داشتم همهی وظایف یه روابط عمومی خوب رو بدونم و سعی کنم به اونها عمل کنم. میونم با نرم افزارها از اول خوب بود، به هر حال من بودم و یک دنیای گسترده که باید با اون مواجه می شدم و برای این تشکّلی که ما رو بزرگ کرده بود، خدمت بکنم.

 

- تشکری: خُب هر کاری در اول مشکل به نظر می رسه. مخصوصاً اینکه قبلاً تجربه چنین کاری رو نداشته باشی. برای مدیر روابط عمومی آشنایی با خبرنویسی، گزارش نویسی و... یکی از ملزوماته و خدا رو شکر بنده به سبب تجربه ای که داشتم در این حوزه مشکلی نداشتم. مشکل بنده بیشتر با نحوه و ساختار جمع آوری گزارشات و بازتاب آن به خارج بود که به شکر خدا با همکاری دوستان این مشکل به سریع ترین حالت برطرف شد. تا جایی که امروز درگاه های خروجی اتحادیه استان همدان به حد قابل قبولی رسیده. مثلاً کانال ما در پیام رسان بله بیش از هزار دنبال کننده داره و یا سایت ما از لحاظ بازدید تنه به تنه سایت آینده سازان میزنه.

 

- پورزکی: بله، قطعاً سختی‌هایی وجود داشت. ولی به لطف خدا و با یاری همکارانم در استان، مشکلات زیاد طول نکشید.

 

- حسینی مقدم: من هم مثل تمام کسایی که ابتدای کار به یک تیم وارد می شن، بدلیل نا آشنا بودن مقداری سختی کشیدم ولی خُب هم زمان باعث شد که در کار بیشتر جا بیوفتم و هم لطف و همدلی دوستان در مجموعه استان باعث شد که مشکلاتم برطرف سریع برطرف بشه.

 

- صدیقی: در اوایل کار و حضورم در سنگر روابط عمومی به واسطه آشنایی با فضای اتحادیه با چالش های کمتری مواجه شدم. هم اینکه با لطف و همکاری دوستان و عزیزان در اتحادیه این چالش ها و مشکلات رو پشت سر گذاشتم. ارتباط دوستانه و همدلی در فضای اتحادیه به پیشرفت در مراحل مختلف کاری کمک شایانی می کنه.

 

* به نظرتون مهمترین عامل موفقیت یک مدیر روابط عمومی چیه؟

- فیضی: به نظرم باید بچه های روابط عمومی به روز باشند. چون روابط عمومی؛ علمیه که آغشته به هنر هست و در این زمان که عصر ارتباطات و اطلاعاته نیازه که همه به روز باشند، تا خدایی نکرده کم نیارند و بتونند قوی عمل کنند.

 

- جندقی: یه مدیر روابط عمومی موفق باید اولاً به روز باشه و هم اینکه مستمر دنبال یادگیری و آموزش دیدن بره. برنامه ریزی در کارها، ارتباط با بقیه روابط عمومی ها، خوش رو و خوش اخلاق بودن، متعهد و کار راه انداز، دقیق بودن و مطلع بودن در امور اتحادیه از موارد دیگه ای هست که لازمه یه مدیر موفق روابط عمومی هست.

 

- نوزاد: به نظرم اولین عامل در موفقیت یه مدیر روابط عمومی، به روز بودنه. این رو بدون تعارف میگم، هر قدرهم یه نفر استاد مبانی روابط عمومی باشه، اما ابزار به روز استفاده از اون دانش رو ندونه محکوم به شکسته. پس، یک مدیر روابط عمومی خوب باید از تمام ابزارهای به روز برای انتقال پیام و برقراری ارتباط مؤثر استفاده کنه. شناخت دقیق نیازهای ارگانی که یه مدیر روابط عمومی در اون فعال هست بسیار حیاتیه. بدون شناخت نیازها، انجام هر کاری تیر در تاریکی زدن هست. بنابراین یک روابط عمومی خوب، مخصوصاً در اتحادیه، از همه چیز باید اطلاع داشته باشه و سرک بکشه.  یه مدیر روابط عمومی باید برای تقویت قابلیت ها، شناخت خود، شناخت دقیق محیط، شناخت نیازهای مخاطب، درک کامل از آسیب های موجود، شناخت دقیق فرصت ها و تهدیدها تلاش کنه.

 

- تشکری: مدیر روابط عمومی در اتحادیه با مدیر روابط عمومی در بقیه جاها فرق داره و به همین خاطر شاید بشه گفت که عوامل موفقیتش نیز با بقیه جاها متفاوته. ما با دانش آموز و قشر نوجوان طرف هستیم و باید همیشه از عناصر جذابی که مختص سن شون هست استفاده کنیم. همین جذاب بودن و خارج شدن از کلیشه‌هایی که ادارات و تمام روابط عمومی ها درگیرش هستند میتونه مهمترین عامل موفقیت یه مدیر روابط عمومی در اتحادیه باشه.

 

- پورزکی: به نظرم یه مدیر روابط عمومی وقتی موفق هست که اولاً خودش از روابط عمومی بالایی برخوردار باشه، ثانیاً به رسانه و ابزارهای رسانه‌ای آشنا و آگاه باشه و ثالثاً به‌قدری درگیر امور جنبی نشه که از رسالت اصلی خودش باز بمونه.

 

- حسینی مقدم: مهمترین وظیفه یه مدیر روابط عمومی اینه که بصورت فعالانه در میدان حضور داشته باشه تا بتونه دستاوردهای تشکیلات رو بهتر به دیگران نشون بده. این خودش وظیفه رو برای مدیر روابط عمومی سنگین تر می کنه که تلاش کنه عرصه های مختلف رسانه ها رو بشناسه تا بتونه نقش بهتر و موثرتری ایفا کنه.

 

- صدیقی: جایگاه مدیر روابط عمومی مخصوصاً در اتحادیه فضایی که چند وجه کاری داره. علاوه بر انتشار فعالیت های اتحادیه استان و شهرستان ها، باید بر انتشار تک- تک فعالیت های انجمن های اسلامی در تمام مدارس حتی مدارس دورافتاده در استان هم توجه ویژه کنه. بخش دیگه ای از فعالیت های روابط عمومی بخش رسانه اش هست که باید از ظرفیت های مختلف در این مورد حداکثر استفاده رو ببره فعالیت در فضای مجازی و تولید محتوا کاری لذت بخش و البته ظرافت های خاص خودش رو داره که با کمک ظرفیت های استانی و شبکه دانش آموزی باید بسیار پر قدرت عمل کرد. مواردی رو که گفتم حجم کاری یه مدیر روابط عمومی رو نشان می ده که با مدیریت انقلابی و جهادی و ارتباطات خوب با فعالین رسانه ای میتونه در این سنگر به خوبی ظاهر بشه.

 

* بدون تعارف بگید که نگاه دفتر مرکزی و تشکیلات رو به حوزه روابط عمومی چطور ارزیابی می کنید؟

- فیضی: خدا رو شکر در این چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه روابط عمومی رقم خورده؛ اما اگه توجه بیشتری به این حوزه بشه، میشه بسیار قوی تر عمل کرد.

 

- جندقی: بی تعارف باید بگم که کمی نگاه از بالا به پایین دارند. ارتباط غیر کاری کمی وجود داره و بیشتر تکلیف محور و مطالبه انجام کارهاست.

 

- نوزاد: خّب حالا که بدون تعارف خواستید جواب بدم، عرض کنم که، به نظرم در تشکیلات ما آنچنان که باید و شاید به این حوزه توجه نشده. البته این رو هم باید بگم اخیراً این موضوع بسیار بهتر از قبل شده و این امیدوارکننده هست. اما اگه بپرسید آیا کافیه؟ پاسخم قطعاً نه خواهد بود! به ضرس قاطع عرض کنم که بچه های روابط عمومی اتحادیه های سراسر کشور، جزء خوش فکرترین و توانمندترین نیروهای انسانی این تشکّل هستند. نیروهایی که با تمام ابزارهای به روز سر و کار دارند و با تمامی کمبودها دست و پنجه نرم می کنند تا بهترین تولیدات رو داشته باشند. حجم کاری بچه های روابط عمومی بسیار بالاست، از مسئولیت دفتر گرفته تا مدیریت روابط عمومی و کارشناس IT در دفتر!.

 

- تشکری: از ابتدا تا به الآن خوشبختانه نگاه روبه رشدی نسبت به روابط عمومی وجود داشته و سعی شده در جهت فعالیت بیشتر و بهتر روابط عمومی ها کارهایی انجام بشه. بنده معتقدم پیشرفت در این حوزه بسیار خوب بوده تا جایی که اگه بخوایم جایگاه روابط عمومی رو نسبت به سال های گذشته مقایسه کنیم، اختلاف بسیار زیادی می بینم که این نشان از همت دوستان دفتر مرکزی در حوزه روابط عمومی هست.

 

- پورزکی: به نظرم در اکثر مجموعه ها نگاه به روابط عمومی صرفاً منحصر شده به ارائه گزارش عملکرد و متأسفانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز از این امر مستثنی نیست. در حالی که شاید وظیفه اصلی مدیر روابط عمومی ایجاد ارتباط با سایر نهادها و تشکل‌ها و افراد باشه.

 

- حسینی مقدم: به نظرم با ایده آل خودش فاصله ی زیادی داره. ولی در یکی دو سال اخیر تلاش های خوبی صورت گرفته.

 

- صدیقی: با توجه به اهمیت نقش روابط عمومی و رسانه باید توجه دفتر مرکزی در سطح کشور نسبت به این حوزه تغییر کنه و دید دفتر مرکزی نسبت به مدیران روابط- عمومی از جایگاه مسئول دفتری و تایپیست به جایگاه بالاتری ارتقاء پیدا کنه.

 

* برای ارتقاء حوزه روابط عمومی چه پیشنهادی دارید؟

- فیضی: به نظرم برگزاری دوره های مستمر توانمندسازی و آموزش های مجازی می تونه مفید باشه.

 

- جندقی: آموزش مهمترین اصلی هست که باید مورد توجه قرار بگیره.

 

- نوزاد: مطمئنم که قبول دارید دانش و تکنیک به تنهایی برای خروجی یک محصول و یا ایده ی خوب کافی نیست. سخت افزار و ابزار خوب، لازمه ی اجرای یک کار به شکل ایده آل هست. اینکه یک روابط عمومی در این عصر دوربین عکاسی و یا فیلمبرداری متعلق به خودش را نداشته باشه یا اینکه رایان های قدرتمند برای کار با نرم افزارهای تدوین و یا گرافیکی به روز رو نداشته باشه کار رو در این حوزه بسیار سخت میکنه. به نظرم تدابیری باید اندیشیده بشه که حداقل های لازم برای حوزه روابط- عمومی مهیا بشه و این کمترین خواسته ی هر مدیر روابط عمومی هست. اتحادیه از یک جهت بسیار خوش شانس هست، اون هم تربیت نیروهای بسیار خوب از بین دانش آموزان، بنابراین، به کارگیری و کمک گرفتن از دانش آموزان در حوزه روابط عمومی هم میتونه حجم کاری رو کم کنه و هم با بارش فکری ایجاد شده، محصولات به مراتب با کیفیت تولید کرد. رایزنی با مراکز آموزش در سطح حرف های و برگزاری دوره های آموزشی مختلف هم میتونه در جهت ارتقای کیفی مدیران روابط عمومی کمک کنه.

- تشکری: در گذشته های دور می گفتند کسی که نتونه بخونه و بنویسه بی سواد هست. جلوتر که اومدیم گفتند کسی که زبان دوم بلد نباشه بی سواد هست، بازهم که جلوتر اومدیم گفتند کسی که سواد کار با رایانه رو نداشته باشه بی سواد هست. ولی الآن می گند کسی که سواد رسانه نداشته باشه بی سواد هست. پس باید سعی بشه که در مرحله اول دوستان روابط عمومی در سطح بالای سواد رسانه قرار بگیرند و در مرحله دوم این سواد رو به دیگران آموزش بدند. مخصوصاً دانش آموزان که مخاطبین اصلی ما هستند.

 

- پورزکی: توجه جدی‌تر به بحث آموزش مدیران روابط عمومی اتحادیه استان‌ها در زمینه‌های مختلف،کاستن از حجم زیاد کاری که شاید بخش اعظمی از آن مربوط به حوزه روابط عمومی نباشه و ایجاد ارتباطات بیشتر و عمیق‌تر بین مدیران روابط عمومی استان‌ها و دفتر مرکزی حتی به صورت حضوری که می‌تونه برکات زیادی از جمله انتقال مستقیم‌تر تجربیات رو داشته باشه.

 

- حسینی مقدم: مثل همه ی قسمت های تشکیلات ما آنجا که دانش آموزان حضور دارند اثر گذاری ها چند برابر میشه. احساس من اینه که اگه سازوکاری فراهم بشه که دانش آموزان در این حوزه دخیل بشند می تونه باعث ارتقاء شبکه و اثر گذاری بیشتر این حوزه بشه.

 

- صدیقی: برای ارئقاء حوزه روابط عمومی به نظرم باید حوزه مسئول دفتر و مدیریت روابط عمومی تفکیک بشه. هم اینکه معاونت فضای مجازی و رسانه رو به چارت تشکیلات اضافه کنیم.

 

* با توجه به آیه سال تشکیلات که مبتنی بر قوی شدن تشکیلات هست، به نظرتون نقش روابط عمومی ها برای تحقق این شعار چیه؟

- فیضی: با توجه به بیانات نماینده محترم مقام معظم رهبری در تفسیر آیه سال که فرمودند تشکیلات باید در حوزه فضای مجازی قوی بشه، این همت بچه های روابط- عمومی رو می طلبه تا این قله رو فتح کنند و با تمام توان و تلاش فعالیت های تشکل را بصورت یک ویترین مجازی جذاب و با نشاط در فضای مجازی در معرض دید همه قرار بدند تا همه با رسالت این تشکل ولایی آشنا بشند.

 

- جندقی: روابط عمومی ها با ابتکار در تشریح آیه سال به لحاظ کار گرافیکی و رسانه ای، برگزاری مسابقه خوانش، تدبر و تفسیر آیه و به طور کلی سوق دادن توجه ها به آیه سال می تونند نقش ایفا کنند.

 

- نوزاد: به صورت تخصصی در حوزه ی روابط عمومی، به نظرم وظیفه ی ما مدیران روابط عمومی سنگین تر و خطیرتر از قبل شده. مدیران روابط عمومی در اتحادیه باید قبل از هر کس دیگه، جامعه رو در نظر داشته باشه و حساس تر به هر موضوع باشه. مخصوصاً که مخاطب ما قشر دانش آموز هست. در مسیر قوی شدن تشکیلات، ما اول باید تهدیدات رو بشناسیم، تهدیداتی که در عصر ما از طریق فضای مجازی بیشتر از هر فضای دیگه ای در حال حمله های ناجوانمردانه به جامعه ی ما هست. اینکه میگم شناسایی تهدید به نظرم مهمترین بخش این کار هست، به نظرم یک مدیر روابط عمومی در بررسی وضعیت موجود باید تعصبات خودش رو کنار بزاره تا دقیق بتونه  نقاط ضعف ی که دشمن حمله میکنه رو ببینه و به مثال یک هشدار دهنده کل مجموعه رو با خبر کنه. حوزهی روابط عمومی در مسیر تحقق آیه ی سال، باید فعال تر از قبل باشه. تولیدات ما باید به روزتر و مطابق با موضوعات روز باشه. تکنیک ها و ابزارهای استفاده شده منطبق با ذوق و خواسته ی حال حاضر نوجوانان و جوانان باشه. علاوه بر این، برقراری ارتباط مؤثر با سایر ارگان ها و مؤسسات برای زمینه سازی همکاری های بیشتر هم باید در دستور کار مدیران روابط عمومی قرار بگیره.

 

- تشکری: بزارید با یه مثال به این سوال پاسخ بدم. همه میدونند که یکی از ارکان قدرت دنیای غرب رسانه هایی است که داره و شاید بشه گفت با رسانه های قدرت مند هست که خودشون رو قوی نشون میدند. در حالی که اونقدرها هم که نشون میدند قوی نیستند. تشکیلات هم برای قوی شدن باید رسانه های قوی داشته باشه، اگه رسانه های تشکیلات قوی شد، میشه امید داشت که تشکیلات قوی بشه و در این راستا نقش روابط عمومی ها مشخصه چون رسانه های اتحادیه هستند، پس روابط عمومی ها باید قوی بشند.

 

- پورزکی: اگه بخوام به‌طور خیلی خلاصه بگم، مدیر روابط عمومی هم در کنار سایر مسئولان اتحادیه باید از تمام توان خودش برای ارتقاء تشکیلات استفاده کنه که در این حوزه می‌تونه به شکل ایجاد ارتباط قوی و سازنده با نهادها و تشکل‌ها و شناساندن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عموم مردم و مسئولان باشه.

 

- حسینی مقدم: آنچه که واضح هست اگه ما یک تشکیلات قوی داشته باشیم ولی در معرفی کردنش به دیگران ناتوان باشیم، تشکیلات هر قدر هم قوی باشه نمی تونه در نگاه دیگران قدرتمند ظاهر بشه. پس هر قدر که روابط عمومی قدرتمندتر بشه می تونه باعث قوی تر شدن و نمایان شدن بهتر و بیشتر چهره تشکیلات بشه.

 

- صدیقی: با توجه به اهمیت حوزه فضای مجازی و رسانه در قوی شدن تشکل، به نظرم فعالیت های محتوایی و ابتکاری همراه با تلاش بیش از پیش در این حوزه به تحقق این شعار کمک میکنه.

 

* آخرین سوال رو می خوام اگر اجازه بدید چالشی بپرسم. آیا تا حالا به خودتان گفتید که شاید در جایگاه واقعی خودتون نیستید و به دلیل ندانم‌کاری و نا آشنایی با حوزه جدی ارتباطات و روابط عمومی باید این جایگاه رو به اهلش بسپارید؟

- فیضی: راستش رو بخاید نه. ولی خُب انسان بی نقص نیست. بنده هم ایرادهای زیادی دارم. اما دلیلم اینه که نصف عمرم رو با تشکیلات بودم. در پایان باید بگم که بچه های روابط عمومی پر زحمت ترین افراد تشکیلات هستن. چون اگر بخواد عملیاتی صورت بگیره؛ قبل از عملیات، در زمان عملیات و بعد اینکه کار همه تمام شد هم همچنان درگیر هستند.

 

- نوزاد: طبیعیه که هر کسی در انجام کاری نقصی داشته باشه که البته درک ضعف و یا نقص پیش نیازی برای رفعش هست. قطعاً مواردی پیش اومده که این حرف رو به خودم زدم. اما اینکه خسته و یا نا امید بشم، هیچ وقت! هر وقت این فکر سراغم اومده بیشتر مطالعه کردم، بیشتر تحقیق کردم، بیشتر تلاش کردم و بیشتر وقت گذاشتم. البته اینکه استانداردهای لازم رو تونستم در این مدت به نمایش بذارم و یا نه، این رو بزرگواران و اهالی فن باید اظهارنظر بکنند. همیشه در این مسیر با مشکلاتی روبرو شدم که تا به حال بسیار خوش شانس بودم که با انسان هایی بسیار کار بلد و به معنای واقعی انسان همکار بوده و توفیق خدمت پیدا کردم که کمک رسان من بوده و هستند.

 

- تشکری: همیشه سعی بر این داشتم تا هر کاری رو که قبول کردم به بهترین نحو انجام بدم و اگه در اون کار احتیاج به تخصصی بود بدست بیارم وگرنه باید از اون کار کنار بکشم و به فرد با صلاحیت تری بدم.

 

- پورزکی: بدون ‌تعارف میگم که بله. از دو طرف به قضیه نگاه می‌کنم و میگم بله؛ هم اینکه گاهاً با توجه به ضعف در انجام شایسته‌ی برخی امور محوله فکر می‌کنم شاید باید فرد شایسته‌تری در این جایگاه قرار بگیره و هم اینکه گاهاً با توجه به کم‌لطفی‌هایی که از مسئولین رده‌بالاتر صورت می‌گیره و توانایی‌هایی که از خود سراغ دارم، فکر می‌کنم که از تمام توانم جهت خدمت به اسلام و انقلاب استفاده نمی‌شه و شاید جایگاه دیگه‌ای برام متصور باشه.

 

- حسینی مقدم: خُب برای من اتفاق افتاده که به این فکر کنم باید کسی بیاد و این حوزه رو تحویل بگیره که از بنده بهتر و کار درست تر باشه. ولی تلاش کردم در این زمانی که حضور دارم موفق عمل کنم و به تشکیلات در حوزه رسانه کمک کنم بهتر فعالیت کنه.

 

- صدیقی:  به نظرم روابط عمومی، حوزه رسانه و فضای مجازی، حوزه ای هست که دانش و تخصص موردنیاز خودش رو می طلبه. قطعاً نگاه سطحی به فعالیت های روابط عمومی ضربه ای غیر قابل جبران بر پیکره ی اتحادیه میزنه. با درک این موضوع تلاش بنده بر این بوده که با توکل به خداوند متعال و الگو گرفتن از شهید آوینی، قدمی هرچند کوچک در جهت رسیدن به اهداف والای تشکل بردارم.

 

بدون تردید روابط عمومی و کارکردهای آن به مثابه روح فعالیت هاست. یک بار دیگر فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک این روز به سخت کوشان این حوزه، از عملکرد مثبت و تلاش مستمر و تاثیرگذار این عزیزان در پیشبرد اهداف مجموعه تقدیر می نماییم.

 

 

 

 



ارسال نظر
کاربر گرامی، برای ارسال نظر روی دکمه روبرو کلیک کرده و نظر خود را ثبت کنید